SCHEEPVAART

Wist u.... dat wij de volgende materialen kunnen repareren?

  • Mangaan-brons

  • CuNiAl

  • Gietijzer

  • Gietstaal

  • Aluminium

  • RVS

Geen klant van ons? 

Wist u.... dat als u nog geen klant wij ons bent, u altijd van harte welkom bent. Ook al hebt u geen JOOREN scheepsschroef, dan is dat geen enkele belemmering, om deze te herstellen.

Onderhoud: Wist u....dat als uw scheepsschroef bij ons wordt onderhouden, wij alle maten van uw scheepsschroef noteren op een werkkaart? Uw scheepsschroef krijgt een JD (Jooren Dordrecht) nummer, zodat wij ten allen tijden weten, welke scheepsschroef van u binnen is en hoe hij weer moet worden. Wij zorgen ervoor, dat uw scheepsschroef op breedte en diameter blijft. Zijn de randen ingeslagen, wij lassen het ervoor u aan, zodat uw scheepsschroef zijn kracht blijft leveren, waarvoor hij gemaakt is. U wilt namelijk geen snelheid missen..vandaar!


Nieuwe en gebruikte scheepsschroeven : Wist u....dat wij nieuwe en gebruikte scheepsschroeven leveren?


Keur: Wist u....dat wij ook onder Gl of BV keur kunnen leveren en repareren?


Asgat aanpassen: Wist u....dat als het conisch (asgat) is uitgelopen of gewijzigd moet worden u dit bij ons kunt laten uitvoeren? Tot een diameter van 1800 mm is dit mogelijk. Wij kunnen het asgat opzuiveren, verbussen of geheel inlassen en opnieuw uitdraaien.


GD-kwadraat: Wist u....dat wij als uw motorenfabriek voor de torsie- trillingsberekeningen een GD-Kwadraat nodig heeft, wij dit voor u kunnen berekenen?


Vervoersdienst: Wist u.... dat onze chauffeurs graag uw scheepsschroef(ven) kunnen halen en brengen door de Benelux? Zo als u nog vragen hebt, bel ons dan! Wij staan u graag te woord.


JOOREN HOUDT VOOR U DE VAART ERIN!

Zo hebben wij al 60 jaar ervaring met het repareren van vaste scheepsschroeven en schroefbladen.

- Zeegaande schepen

- Binnenvaartschepen

- Duw- sleepvaart 

- Baggerschepen

- Visserijschepen 

- Pleziervaart

- Offshore

Dankzij onze flexibiliteit en hoogwaardige service kunnen wij u ook in noodgevallen zeer goed van dienst zijn. 

De werkzaamheden, die wij aan een scheepsschroef kunnen uitvoeren zijn breed. Hier volgt een omschrijving:

De werkzaamheden, die wij aan een scheepsschroef kunnen uitvoeren zijn breed. Hier volgt een omschrijving:


Diameter: Wist u....dat wij scheepsschroeven repareren/leveren vanaf een diameter van 80 mm (modelboten) tot een diameter van 2500 mm (bijv. coasters)


Schade: Wist u....dat als u scheepsschroef beschadigd is, zoals, stukken eruit, krom, randen ingeslagen zijn,wij deze voor u kunnen herstellen.


Brandstofbesparing: Wist u.... dat als uw scheepsschroef de juiste toeren haalt, dit het optimaalste is voor de brandstof/snelheid. Is uw scheepsschroef te zwaar of te licht qua toeren? Wij verzetten hem voor u.


Hermotorisering: Wist u....dat als u gaat hermotoriseren, wij voor u kunnen uitrekenen, of uw eigen scheepsschroef aangepast kan worden. In sommige gevallen kan de spoed tot ruim 50% verzet worden.


Straalbuis: Wist u.... dat als u een straalbuis gaat plaatsen, wij uw eigen scheepsschroef, mits de stand van de bladen voor de buis goed staan, kunnen aanpassen qua model en spoed. Ook als een buis eraf gehaald wordt.

Opdikken: Wist u....dat als uw scheepsschroef te dun wordt en het materiaal nog goed is, wij deze voor u kunnen opdikken? Voor CuNiAl en Bronzen scheepssschroeven is dit mogelijk. Dit bespaart u veel geld t.o.v. een nieuwe en hij is weer net zo sterk als een nieuwe, omdat wij opdikken d.m.v. autogeen lassen.

Rendement: Wist u.... dat uw scheepsschroef misschien uit te bouwen is? Als de toppen te verbreden zijn, gaat het rendement omhoog, doordat het blad meer water gaat verplaatsen. De resultaten liggen tussen de ca. 300 meter en ca. 800 meter per uur meer snelheid. Als u een keer in een dok gaat, laat ons dan naar uw scheepsschroef kijken of die voor deze ombouw geschikt is. 


En wist u dat uw schroef na reparatie altijd wordt gebalanceerd en voorzien wordt van een anti-zing rand?

 

tel: +31 (0)78 6 133 831

©2018 deze site is gemaakt door foxinred.com